Als je ooit een forum hebt bezocht, weet je dat het een plek is voor mensen om hun mening te uiten en ideeën te delen. Forums daarentegen hebben de neiging om meer regels te hebben en zijn over het algemeen meer ruimdenkend. De meest voorkomende onderwerpen op forums zijn vragen, vergelijkingen, peilingen, debatten en andere soortgelijke activiteiten. Hoewel sommige forums strikt gemodereerd kunnen zijn, zijn ze meestal niet. Bovendien hebben mensen de neiging om hun temperaturen te verliezen bij het bespreken van controversiële onderwerpen. Een ander veel voorkomend probleem met forums is een slecht begrip van verschillende waarden. Veel antwoorden op onderwerpen zijn vervaardigd om het standpunt van een ander personen aan te vallen of de geldigheid van het gezichtspunt van de andere partij in twijfel te trekken. Daarom gaat de discussie vaak in veel verschillende richtingen.
Een forum maken
U kunt gratis een forum starten met behulp van een van de vele forumsoftwareproviders. U moet zich er echter van bewust zijn dat gratis systemen meestal geen hosting bevatten. Als u van plan bent om met veel gebruikers een grote community of een forum te bouwen, moet u investeren in een betaald hostingsysteem. Er zijn veel factoren waarmee rekening moet worden gehouden bij het selecteren van een hostingservice. Hier zijn enkele van de belangrijkste om te overwegen. Overweeg naast de kosten of u de beste waarde voor uw geld kunt krijgen.
Promotie is de sleutel om uw forum succesvol te maken. U kunt sociale media en e -mailmarketing gebruiken om het woord over uw nieuwe forum te verspreiden. U kunt ook nieuwsbrieven of tweets naar uw abonnees sturen en uw forum op andere platforms promoten. Uiteindelijk zal promotie minder noodzakelijk zijn als je eenmaal veel leden hebt. Om te slagen in dit streven, moet u tijd investeren in het promoten van uw forum regelmatig. Naarmate uw forum in grootte groeit, kunt u vertrouwen op de marketingkracht van uw abonnees en potentiële klanten.
Veelvoorkomende eigenschappen
Forums zijn geweldig voor feedback van klanten en gemeenschapsopbouw. Gebruikers kunnen vragen stellen over uw producten of diensten rechtstreeks op het forum. U kunt vervolgens vragen beantwoorden door relevante antwoorden te geven. Forums kunnen ook worden geïntegreerd met uw CRM-systeem, dat traditionele demografische gegevens kan combineren met webgebaseerde sociale activiteiten. Kies indien mogelijk een forumsoftware met functies die u helpen deze informatie te verzamelen en te organiseren. U kunt ook e -mailmeldingen naar klanten verzenden wanneer zich nieuwe onderwerpen voordoen.
Voor het beheren van forumeigenschappen kunnen Portal -gebruikers met machtigingen voor contentbeheer de Inline -bewerkingsinterface gebruiken. Nadat u bent aangemeld, klikt u op de knop Nieuwe om de inline bewerkingsinterface te openen. De forumkenmerken worden weergegeven in de onderstaande tabel. De paginasjabloon en portaalontwikkelaar geven deze attributen weer in de forumsjabloon. Bovendien kunt u de Forums Publishing State beheren. De publicatiestatus bepaalt of de inhoud van de forums zichtbaar is in de Portal -sitekaart.
Tools om een forum te maken
Er zijn veel verschillende tools beschikbaar om een forum te maken. Met een forum kunt u communiceren met andere leden van de gemeenschap. Het forum is echter niet compleet zonder unieke inhoud die wordt toegevoegd door de forumeigenaar. Hier zijn enkele tips om u te helpen een forum te bouwen waar u en uw gebruikers van zullen genieten. Een van de beste manieren om een forum te maken, is door een gratis tool te gebruiken, zoals ip powerboard
Installeer eerst een plug -in op uw website. Deze plug -in kan eenvoudig worden geïntegreerd met uw website. Het installatieproces duurt slechts enkele minuten en vereist geen codeerkennis. U kunt vervolgens uw forumontwerp aanpassen, categorieën en subcategorieën toevoegen en zoekmachinevriendelijk maken. Zodra het klaar is, publiceer je je forum live en geniet je van je nieuwe community! U kunt ook speciale plug -ins op uw website gebruiken om uw forum te optimaliseren voor zoekmachine optimalisatie.
Regels voor het plaatsen op een forum
Over het algemeen zijn de regels voor het plaatsen van een forum als volgt: gebruik geen imitatie, maak geen meerdere accounts aan en maak geen valse of misleidende verklaringen af. De forumbeheerder heeft het recht om elke thread of geïsoleerde boodschap te verwijderen, of om eventuele berichten te censureren wegens schending van de regels. De beheerder zal ook alle berichten verwijderen die samenwerken met een trol. De regels voor het plaatsen op een forum zijn niet uitputtend. U moet op de hoogte zijn van de details van elk forum voordat u zich bij een erbij aansluit.
o Post niets storends. Doe geen strijdlustige argumenten aan. Plaats niet hetzelfde bericht in meer dan een forum. Plaats geen zinloze of irrelevante berichten om uw post telling te verhogen. Plaats geen persoonlijke of gevoelige informatie, zoals uw adres. U kunt verboden worden voor het overtreden van een van deze regels. Plaats bovendien geen persoonlijke informatie, omdat dit kan leiden tot spamdistributielijsten. Hieronder staan de regels voor het plaatsen in een forum.
Veelgestelde vragen over forums
Een FAQ over forums kan veel veel voorkomende vragen beantwoorden. Forums zijn op tekst gebaseerde discussiegebieden, en mensen die liever op een meer gestructureerde manier communiceren, moeten ze vermijden. Forums zijn echter niet zonder hun voordelen. Mensen kunnen ideeën delen, onmiddellijke feedback krijgen en hulp krijgen wanneer ze het nodig hebben. Reddit en Quora stellen gebruikers bijvoorbeeld in staat om hun vragen en antwoorden te plaatsen. En er zijn veel verschillende soorten forums, zoals discussie en vraag- en antwoordforums.
De eerste veelgestelde vragen zijn gemaakt voor NASAS -ruimtemailinglijst, een voorloper van het web. De ruimtemailinglijst ging ervan uit dat zijn gebruikers gearchiveerde berichten zouden downloaden via FTP, maar gebruikers hadden de neiging om hun vragen op de lijst te plaatsen in plaats van de archieven te doorzoeken. Deze herhaalde juiste antwoorden werden repetitief en gingen tegen het ontwikkelen van nettiquette. Losjes aangesloten groepen computersysteembeheerders hebben echter verschillende maatregelen opgezet. Deze maatregelen omvatten Netlib-achtige query-e-mail Daemons.
Geef een reactie